Jautājumi pirms logo izstrādes
Logo izstrāde ir aizraujošs process kā klientam tā arī dizainerim – atrast īsto simbolu, krāsu paleti un fontu, kas raksturos šī uzņēmuma vai produkta būtību. Taču, protams, šīs izvēles tiek balstītas zināšanās un pieredzē, nekas nenotiek tikai pēc vienkārša “patīk” un “varētu pamēģināt…” principa.
Brīdī, kad esam nolēmuši sadarboties logo un zīmola izstrādē, pirms radošā procesa uzsākšanas mēs tiekamies uz sarunu. Tā var notikt klātienē, epasta sarakstē vai videosarunā caur datoru, bet šis ir svarīgs posms pirms radošā procesa uzsākšanas. Bieži vien tikai šīs sarunas laikā klients saprot, kāda ir vīzija par produktu vai pakalpojumu, ko viņš vēlas nodot saviem potenciālajiem pircējiem. Saruna var aizņemt 15 minūtes līdz pat pusotrai stundai, bet ir noteikti jautājumi, uz kuriem atbildes ir nepieciešamas.
Esmu sadalījusi sarunu septiņos galvenajos pieturpunktos:
- Uzņēmuma nosaukums. Sarunas laikā saprotam, vai logotipā iekļaujam visu nosaukumu, tikai iniciāļus, saukli vai, iespējams, mājaslapas adresi. Ir iespēja veidot gan pilno, gan pamata versiju, lietošanai mājaslapā vai, piemēram, apdrukājot prezentmateriālus.
- Produkta / pakalpojuma apraksts – kas tas ir, kāds ir produkta nolūks, kā tas palīdz patērētājam, kāpēc pircējs to vēlētos iegādāties? Cik plašs ir piedāvājums, kādi ir tālejoši plāni, vai produkts paredzēts vietējam tirgum vai būs pieejams starptautiskā vidē.
- Konkurenti – kas un kādi tie ir, kā tie sevi prezentē. Ar ko tu atšķiries no viņiem? Ko izcelsi, kas ir tas unikālais, ko vēlies, lai pamana tavs pircējs?
- Mērķauditorija – dizainerim ir svarīgi saprast tavus pircējus – kāds ir vecums, dzimums, sociālais stāvoklis, kā ar viņiem komunicēt. Kā viņi uzzinās par tavu produktu vai pakalpojumu?
- Atslēgvārdi, kas raksturotu jūsu uzņēmumu / produktu? Kādas ir uzņēmuma vērtības?
- Saruna par dizainu, ja esi jau domājis/usi, kādas ir vēlamās krāsas vai simbols, kas ir svarīgs tev vai uzņēmumam, ļoti vēlami ir piemēri no brendiem, kas uzrunā un tādi, kas kaitina un nešķiet tīkami.
- Kur tiks izmantots logotips, piemēram, ja uzņēmums sevi prezentē lielākoties sociālajos tīklos, tad ir vērts pievērst uzmanību arī logo formai un proporcijām. Ja produkts ir šūšanas pakalpojums, tad jāpiedomā, lai to ir viegli pārnest arī uz auduma vai tamlīdzīga materiāla.
Reizēm logo izstrādē mēdz būt tā, ka klients nevēlas iesaistīties radīšanas procesā, un tas arī nav slikti. Tad mēs, kopā ar kolēģiem, balstoties uz zināmajiem faktiem, veidojam šo tēlu un meklējam atbildes uz jautājumiem.
Sarunu mēs pabeidzam, vienojoties par termiņiem un darba procesu, kā arī vēlamo un ērtāko saziņas veidu. Logo izstrāde sākas ar tavu apstiprinājumu “Jā, darām!” un beidzas ar “šis ir īstais!”
Iepazīšanās tikšanās ir bezmaksas! Ja aktuāla ir logo izstrāde –
Raksti un uzdod jautājumus info@dizainabrivzona.lv
Pirmais attēls, autors: Aleks Dorohovich on Unsplash