Bukleti – dizains un saturs

Home - Druka - Bukleti – dizains un saturs

Bukleti – dizains un saturs

Bukleti (no angļu valodas “maza grāmata”) ir reklāmas materiāls, ar kura palīdzību jūs varat prezentēt klientiem, reklamēt, popularizēt, kā arī nobrendot savu produktu. Ir svarīgi to noformēt gan dizainiski gan satura ziņā atbilstoši jūsu produkta tēlam.

Pāris punkti, ko būtu vērts apsvērt, pirms ķerties pie darba.

  1. Nolūks. Rūpīgi izvērtējiet kataloga/bukleta nolūku un mērķa auditoriju. Koncentrējaties uz to, ko vēlaties sasniegt, jo mērķis var būtiski ietekmēt dizainu un saturu.
  2. Informācija. Domājiet par to, ko vēlas jūsu mērķauditorija. Kas tos piesaistīs? Kādu informāciju viņi meklē? Kas liks šim patērētājam lasīt tālāk?
  1. Krāsu palete. Krāsas ir viena no efektīvākajām komunikācijas metodēm, jo tā vienā mirklī piesaista skatienu. Izvēloties krāsu paleti, paturiet prātā, ka tās varā ir nodot emocijas, simbolus un pat radīt fizisku efektu/iespaidu.
  2. Ilustrācijas. Atrast pareizās ilustrācijas ir ļoti svarīgi, ja lietosiet zemas kvalitātes attēlus, tad tādu iespaidu arī radīsiet par savu pakalpojumu vai produktu. Internetā ir pieejamas gan maksas gan brīvi lietojamu attēlu bankas, kur atradīsiet fotogrāfijas, zīmētas vektorgrafikas un ikonas. Apsveriet izmantot infogrammas, lai uzskatāmāk parādītu procesus vai hierarhiju.
Anton RhodenFollow All / designspiration.com
  1. Izmērs. Vērā jāņem gan apstākļi, kādos pasniegsiet bukletu, gan satura apjoms, un arī informācijas forma. Mazāki ir ērtāk līdz paņemami, bet lielāki neiejuks starp pārējiem.
  2. Satura apjoms. Apsveriet pievienot lapaspuses, ja informācijas apjoms ir liels un to noteikti vēlaties nodot saviem lietotājiem. Necentieties iespiest mazākiem burtiem vai taupot uz brīvajiem laukumiem, tas tikai atbaidīs lasītāju, jo 21. gadsimta vidējais lietotājs ir visai izlutināts un ir pieradis, ka viss ir viegli pieejams un ātri uztverams.

Kas būtu jāiekļauj bukletā.

Protams, ka katrs reklāmas materiāls atšķirsies arī ar saturu, taču pamatā, var apsvērt šādus punktus:

  1. Vāks. Nepakļaujaties kārdinājumam piepildīt šo telpu ar lielu teksta daudzumu, atstājiet to virsrakstam, iespējams, īsam ievadam, logotipam un noformējiet atbilstoši zīmola vadlīnijām. Ieinteresējiet, lai lasītājs vēlētos to atvērt un uzzināt vairāk.
  2. Piesaistoši virsraksti. Īsi, bet skaidri pasaka, par ko ir šis buklets.
  3. Kopsavilkums. Pāris teikumos iepazīstiniet savu lasītāju ar bukleta saturu
Luke Woodhouse / designspiration.com
  1. Saturs / informācija. Izmantojiet satura uztveramībai paragrāfus un citus teksta sadalītājus kā virsraksti, apakšpunkti, līnijas, simboli.
  2. Attēli. Ir grūti uztvert lielus teksta laukumus, tādēļ nepieciešami attēli, kas “izklaidēs” lasītāju. Protams, nepievienojiet attēlus tikai tādēļ, lai tie būtu, izvēlieties tā, lai tie ilustrētu un papildinātu saturu.
  3. Aicinājums uz darbību. Jūs veidojat materiālu, lai cilvēks rīkotos – iegādātos produktu, apmeklētu mājaslapu vai ierastos pie jums klātienē. Nododiet šo vēstījumu savā reklāmā.
  4. Kontaktinformācija. Iekļaujiet sev un lietotājam ērtāko saziņas veidu, e-pasts, mājaslapa, tālruņa numuri, sociālie tīkli, iespējams, QR kods uc.

Neatkarīgi no tā, vai veidosiet bukletu saviem spēkiem vai lūgsiet palīgā profesionālu dizaineri, ir vērts smelties iedvesmu un idejas no zīmoliem, kas jūs uzrunā vai ir jūsu pakalpojumam līdzīga mērķauditorija.

Attēls: Luke Porter / Unsplash