Papīra lapas izmēri (A0 – A8) ISO 216

Home - Druka - Papīra lapas izmēri (A0 – A8) ISO 216

Papīra lapas izmēri (A0 – A8) ISO 216

Papīra lapas izmēri A0-A8

ISO 216 starptautiskais papīra lapas standarts nozīmē to, ka lielākais papīra lapas izmērs ir 1 m2. Šo standartu pieņēma visas valstis, izņemot ASV un Kanādu. Meksikā un Filipīnās, neskatoties uz standarta pieņemšanu, joprojām populārs ir amerikāņu formāts “Letter”.
Visiem papīra formātiem ir viena un tā pati malu garuma attiecība, t.i. garākā mala ir apmēram 1,4 reizes garāka par īsāko.
Lielākais papīra lapas izmērs ir A0, kura kopējais laukums ir 1 m2. Garākā mala ir 1,189 m , bet īsākā 0,841 m, un šo malu reizinājums veido 1 metru. A1 izmērs veidojas, A0 formāta lapu dalot uz pusēm paralēli īsākajai malai, šādi malu garuma attiecība saglabājas. Dalot uz pusēm A1 lapu, iegūst A2 formāta lapu utt.

Eiropā izplatītākais ir A4 standarts, tā lapas izmēri ir 210 x 297 mm.*

A8    52 x 74 mm   /  2.1 x 2.9“
A7    74 x 105 mm  /  2.9 x 4.1“
A6    105 x 148 mm  /  4.1 x 5.8“
A5    148 x 210 mm  /  5.8 x 8.3“
A4    210 x 297 mm  /  8.3 x 11.7 “
A3    297 x 420 mm  /  11.7 x 16.5 “
A2    420 x 594 mm  /  16.5 x 23.4 “
A1    594 x 841 mm  /  23.4 x 33.1 “
A0    841 x 1189 mm   /  33.1 x 46.8 “

Sazinies ar mani, ja nepieciešams kataloga, bukleta vai plakāta dizains! 16 gadu pieredze reklāmas maketu radīšanā palīdzēs man padarīt informāciju par tavu produktu vai pakalpojumu viegli uztveramu, pievilcīgu un pamanāmu. Sūti epastu vai zvani – 22058058.

Skrejlapas, bukleti un katalogu izmēri

Eiropā populārākie skrejlapu un bukletu izmēri tiek pielāgoti standarta papīra formātiem, kas atbilst ISO 216 standartam. Tas nodrošina vienkāršāku drukāšanas procesu un iespēju tos ērti ievietot aploksnēs vai citos nesējos.

Skrejlapu izmēri

Visbiežāk skrejlapām izvēlas formātus A6 (105 x 148 mm), A5 (148 x 210 mm) un DL (99 x 210 mm). A6 izmērs ir kompakts un ērts izdalīšanai pasākumos vai ievietošanai somā. A5 ir nedaudz lielāks un piemērots detalizētākai informācijai vai dizainam. DL formāts, kas ir šaurs un garens, bieži tiek izmantots reklāmas materiāliem, ko ievieto aploksnēs vai izplata kampaņu laikā.

Bukletu un skrejlapu dizains / Dizaina Brīvzona

Attēla avots: Freepik

Bukletu dizaina papīra izmēra izvēle

Bukletiem populārākie izmēri ir A4 (210 x 297 mm) un A5, kas tiek izmantoti gan kā vienkārši vienlapas, gan salocītie bukleti. Salokāmie bukleti parasti ir trīsdaļīgi (trifold) un visbiežāk veidoti no A4 lapas, kas salocīta trīs vienādās daļās. Šis formāts ir ideāls produktu katalogiem, uzņēmumu prezentācijām vai informatīviem materiāliem.

Izvēloties skrejlapu vai bukletu izmēru, svarīgi ņemt vērā ne tikai dizaina prasības, bet arī izmantošanas veidu, mērķauditorijas ērtības un izplatīšanas kanālus.

Katalogu maketu izmēri

Katalogu dizainā Eiropā visbiežāk tiek izmantoti standarta papīra formāti, kas atbilst ISO 216 standartam. Tas nodrošina universālu un praktisku risinājumu gan drukāšanai, gan piegādei klientiem.

A4 formāts (210 x 297 mm):
A4 ir visizplatītākais katalogu izmērs, jo tas piedāvā pietiekami daudz vietas gan attēliem, gan tekstam, nezaudējot lasāmību. Šis formāts ir ideāli piemērots plašiem produktu klāstiem vai uzņēmumu prezentācijām. To ir viegli ievietot standarta mapēs vai nosūtīt aploksnēs.

A5 formāts (148 x 210 mm):
Mazāks un kompaktāks nekā A4, A5 formāts ir lieliska izvēle, ja nepieciešams radīt vieglāk pārnēsājamu un ērtāk izplatāmu katalogu. Tas ir piemērots vienkāršākiem produktu piedāvājumiem, īsiem uzņēmuma pārskatiem vai reklāmas akcijām.

Kvadrātveida formāts:
Kvadrātveida katalogi (piemēram, 210 x 210 mm) kļūst arvien populārāki, pateicoties to modernajam un vizuāli pievilcīgajam izskatam. Šis izmērs bieži tiek izmantots augstākās kvalitātes katalogiem, kas akcentē dizainu un radošu pieeju.

Attēla avots: Freepik

DL formāts (99 x 210 mm):
Šaurā un garenā DL formāta katalogi ir piemēroti, ja nepieciešams izveidot informatīvus un stilīgus materiālus, kas piemēroti izplatīšanai pa pastu vai personīgai izdalīšanai. Tie ir ideāli šauram produktu klāstam vai piedāvājumu kopsavilkumam.

Izvēloties katalogu izmēru, būtiski ir ņemt vērā mērķauditorijas vajadzības un produkta saturu. Lielākie formāti ļauj detalizēti prezentēt piedāvājumu, kamēr mazāki formāti izceļ kompakto un eleganto pieeju. Savukārt nestandarta katalogu izmēri, piemēram, panorāmas vai īpaši mazi formāti, piešķir materiālam izteiktu individualitāti un palīdz izcelties konkurentu vidū. Ja māc šaubas, ir vērts ieklausīties dizainera padomā par izmēra izvēli, jo pieredzējis profesionālis spēs ieteikt optimālāko risinājumu, kas gan vizuāli, gan praktiski atbilst taviem mērķiem un auditorijas vajadzībām.

Foto autors: Kelly Sikkema

Dalīties ar: