Logo formāta izvēle

Ja ir pienācis tas brīdis, kad tavam uzņēmumam ir nepieciešama logo izveide, tad jautājums par logo formātu ir tas, uz ko ir vērts rast atbildi jau procesa sākumā.
Logotips ir uzņēmuma seja, kas, tāpat kā cilvēkiem, ir unikāla katram produktam vai pakalpojumam. Taču, atšķirībā no cilvēka sejas, logo izskatu var izveidot tādu, lai atstātu jums vēlamo pirmo iespaidu uz skatītāju.
Logo var definēt pēc stila, formas, satura, fontiem, krāsām un daudz citiem parametriem.
Pēc formāta var izdalīt 4 veidus:
1. Burtu/iniciāļu logo
2. Nosaukuma/Teksta logo
3. Attēla/simbola logo
4. Kombinēts (attēla + teksta) logo
Arī šie veidi var tikt apvienoti un dalīti, un vienam produktam var būt gan viens, gan cits logo formāts. Daļa no tiem ir vairāk piemēroti uzņēmumiem, kas vēl nav atpazīstami, citi lieliski pastiprina labi zināma zīmola esošās pozīcijas.
1. Iniciāļu logo
Šādu logotipa veidu mēdz izmantot gara nosaukuma gadījumos, kas sastāv no 2 vai vairākiem vārdiem. Iniciāļu jeb pirmo burtu logo sastāv no vairākiem burtiem, parasti tie ir uzņēmuma nosaukuma pirmie burti. Svarīgi ir, lai fonts ne tikai atbilstu tavam produktam un tēlam, bet arī labi drukātos uz dažādām virsmām. Turklāt, ja tavs uzņēmums vēl nav atpazīstams, ir vērts apsvērt, vai nepievienot pilno nosaukumu zem logo, lai lietotāji iepazītu nosaukumu kontekstā un tas labāk iespiestos atmiņā.

Iniciāļu logotipu var lietot gara nosaukuma gadījumā. Pārvēršot nosaukumu iniciāļos, tu atvieglosi klientiem iespēju paturēt prātā jūsu biznesu un tā logo.
2. Nosaukuma/teksta logo
Nosaukuma logo veidu ir vērts izmantot, ja ir īss un atšķirīgs, interesants nosaukums. Ņemot vērā, ka fokuss ir uz tavu “vārdu”, ir vērts izvēlēties vai radīt fontu, kas paudīs produkta būtību, esenci. Piemēram, valsts iestādes izmanto klasisku, stabilu fontus un nosvērtas krāsas, turpretim mākslinieks, iespējams, varētu izmantot savā nosaukumā rokrakstu vai pat otas vilcienu. Šis logotipa veids var tikt veidots no visa vārda, vairākiem vārdiem vai vairāku vārdu sākuma burtiem, kas ir apvienoti, lai izveidotu jaunu vārdu. Logo tiek radīts, izmantojot unikālu fontu, bieži vien tas ir izveidots īpaši konkrētā biznesa vajadzībām.

Teksta/nosaukuma logotipu ir vērts izmantot, ja tavs bizness ir jauns, un / vai tā nosaukums ir pietiekami īss un interesants. Veiksmīgi izvēlēts nosaukums kopā ar atbilstošu fontu un krāsu salikumu, viegli iespiedīsies atmiņā.
3. Attēla/simbola logo
Simbola logo sastāv no grafiski izveidotas ikonas vai simbola. Labi izveidots logo ir tik spēcīgs, ka to nekavējoties atpazīst bez jebkādiem paskaidrojošiem tekstiem. Svarīgākais jautājums ir tas, ko šajā attēlā atainot, jo tas pārstāvēs jūsu uzņēmumu ilgu laiku. Jūs varat veidot atmiņā paliekošu, bet abstraktu zīmējumu. Simbolā varat arī apspēlēt savu nosaukumu vai radīt ikonu ar kādu dziļāku nozīmi, varbūt modināt emocijas, bet, iespējams, izveidot savu unikālu personāžu.

Attēla logo bez teksta vienu pašu lietot var būt izaicinājums. Tas ir vieglāk ieviešams, ja jums jau ir atpazīstams un spēcīgs brends, attēli labi strādā arī starptautiskiem uzņēmumiem, kuru nosaukumu nav viegli tulkot.
4. Kombinētais logo
Kombinētais logo ietver sevi attēlu un tekstu. Tie var būt izkārtoti gan blakus, gan viens virs otra, vai pat iestrādāti viens otrā. Kombinētajā versijā lietotājs asociē attēlu kopā ar nosaukumu, un kādā brīdī attēlu jau var lietot vienu pašu kā spēcīgu simbolu/ikonu. Šādi kombinētu attēlu ar tekstu ir vieglāk ieviest tirgū nekā simbolu vienu.
Pie šī logo veida varētu pieskaitīt arī emblēmas. Tas ir fonts, kas integrēts attēlā un ar to ir cieši saistīts. Šādu logo bieži izvēlas mācību iestādes, organizācijas, valsts iestādes. Tie var būt gan klasiski, gan arī mūsdienīgi, gan ļoti detalizēti izstrādāti vai stilizēti. Emblēmas tipa logo asociējas ar spēku, atšķirīgo un tradīcijām, tie var būt vairoga, apļa vai citā noslēgtā formā. Tos izstrādājot ir jāatceras, ka pārāk daudz detaļu samazina izmantošanas iespējas, piemēram, drukājot mazā izmērā.

Kombinētais logo tips ir lietojams praktiski jebkuram biznesa veidam, tas ir universāls, unikāls un visvairāk sastopamā izvēle. To jau sākotnēji var veidot ar iespēju atdalīt (tekstā un attēlā), un izmantot pēc vajadzības kopā vai atsevišķi.
Šo izvēli vari veikt saviem spēkiem, vai arī konsultējoties ar mūsu grafisko dizaineri.
Nākamie soļi ir ne mazāk svarīgi – tādi kā konkurentu izpēte, fonta, krāsu izvēle un citi jautājumi, kas palīdz radīt labākos logo.